tisdag 30 juni 2009

Puls

BIG BANG! Utvidgning. Utvidgning. Tidsåldrar och sen.. omedelbar kollaps eller accelererad sammandragning till en singularitet. En tid utan tid då allt är ingenstans, överallt och på ett enda ställe. Tidsåldrar går utan att det finns någon tid, och ett ögonblick senare så sker BIG BANG! igen. En puls. Allting börjar om igen.

Det är så jag tänkt. Utan några som helst vetenskapliga bevis. Men nu har bevisen kommit ifatt mig, åtminstonde i form av ett par forskare som kommit fram med den teorin som gör mig så himla glad. För jag blir glad när mina grundlösa och tokiga idéer blir sanna.

Nu återstår bara att se om någon forskare kan bevisa min trehundrasjuttiontredje teori.. nämligen att hela universum kretsar kring mig.

Jag kanske måste bli forskare.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hmmm... du skriver "Tidsåldrar går utan att det finns någon tid". Det är för mig en ickelogik. Skulle du vilja utveckla?

Tar du bort dimensionen tid kan du väl enligt all logik inte tala om att någonting skulle röra sig på de tidslinje. Om jag har rätt skulle det innebära att nästa big bang skulle inträffa i samma ögonblick som implosionen, eftersom där emellan finns ingen tid.

Eller?

Blogosophy sa...

Eller så sker nästa Big Bang en oändlighet efter implosionen, eftersom det inte finns någon tid.

Unknown sa...

Oändlighet är ett irrelevant begrepp när det inte finns något nu.

bloggare på icedaniel.se sa...

Min hjärna räcker inte till, för att förklara !