tisdag 8 januari 2008

Blogosophy

Vetenskap är jäkligt intressant. Vetenskap suger.

Vetenskapen har berättat för oss att jorden är platt, att atomer är det minsta som finns och att E=mc²..

Ingen kommentar!

Religion är ännu värre. Flera miljarder människor tror på saker som vissa människor har fantiserat ihop för egen vinning. Visst, många människor mår bra av att ha någonting att tro på, men varför kan de inte använda sin egen fantasi. Jag gillar boken Da Vincikoden. Inte bara för att den bråkar med kristendomen, utan för att Dan Brown skriver riktigt bra.

Det gör Terry Pratchett också. Berättelsen om skivvärlden har hittills varit allt som jag inte trodde att den skulle vara när jag för första gången såg en framsidan från någon av hans böcker. "Don't judge a book by its cover" or its story. Jag menar, en värld som vilar på ryggen av fyra elefanter som i sin tur står på jättesköldpaddan A'tuin (rätta mig där tack), där solskenet (ljuset) rör sig i snigelfart på grund av överflödet av magi på skivvärlden och där... en kista springer runt och äter upp folk! Hur intressant låter det?

Jag vet, men de första tio böckerna var i alla fall jäkligt underhållande!

Filosofi. Ifrågasätter allt. (till och med sig själv?)
"Jag tänker, därför är jag" Men VAD är jag. En människa, en tanke, en dröm?

Stardust är en film jag kan rekommendera.. den hade nog allt jag vill ha i en film, inklusive det viktigaste av allt, bra skådespelare! Nu ska jag se på lite fler nya filmer och fundera på när man ska märka av Manusförfattar-strejken i USA.

Det var dagens blogosofering.. inget vidare va?
Förresten, hur stora tror du oddsen är för att universum verkligen kretsar kring mig?
Och du! ... ne förresten.

Louise! Jag älskar dig! <3

Inga kommentarer: