onsdag 2 januari 2008

Har du dåligt med pengar såhär efter jul och nyår?


Varför? Hur jävla klantig får man vara?
Aftonbladet skriver något tjosan hoppsan om att det är en jävla massa dagar kvar till löning.. VA!?

Nej, jag ska vara snäll. Människor är dumma, det är inget att göra åt. Men hur vore det med något som åtminstonde skulle kunna liknas vid planering.. om du innan jul ser att du har 9000kr att göra av med på kontot så låtsas du att du har 7500kr på ditt konto. Du s.p.a.r.a.r.. På så vis har du i värsta fall åtminstonde råd med mat och en bakfyllepizza.

Om du har dåligt med pengar nu, då hoppas jag verkligen att det inte var min julklapp eller en drink du bjöd mig på som är en bidragande orsak. För då blir jag ledsen, och det behöver jag inte bli. Min tjej åker iväg i nio månader på söndag, det räcker.

Fin bild va? Jag googlade på "Throwing money" och fick nästan precis den bilden jag ville ha till den här bloggen. Jag håller med om att det är roligt att spendera, men människor idag spenderar mer pengar som de inte har än som de faktiskt har.. känns det som.

Alla dessa snabblån med 7000% ränta. Det är DITT fel (om du tog till dig av rubriken) att de finns kvar. Alltså är det DITT fel att bedragare kan utnyttja dessa, vad jag hoppas är, lagvidriga sätt att suga pengar.

Vad ska man kalla människor som suger pengar.. Någon variant av Vampyr vore ju fyndigt.. Pengpyr.. Vampeng. Hmm.. samhället..? JA!

Skämt å sido, jag hoppas att du hade en God Jul och ett Gott nytt år (som du faktiskt kommer ihåg utan hjälp av dina kompisar), vidare hoppas jag att du har tilläckligt med pengar för att klara dig till nästa löning. God natt.

Inga kommentarer: