torsdag 3 april 2008

Turkiet är så jävla typiskt!!

Den 6 januari åkte tjejen iväg för att jobba på lyxkryssare i Karibien. I mitten av September är det tänkt att hon ska komma hem. Jobbigt. Självklart. Men man hittar ju på saker att göra. Saker att tänka på. Som en planerad Volleybollresa till Turkiet. Som att köpa Nautiluskort så att man kan styrketräna och sen bada/simma lite. Skönt. Bastu och bubbelpool. Mmmm.

Jag har spelat fotboll och varit allmänt dumdristig med min fysiska hälsa i hela mitt liv, men jag har aldrig brytit något. Förra måndagen spelade jag internmatch med mitt lag.. blev fälld och slog i huvudet. Har fått ett par hjärnskakningar i mitt liv (Läs: ca 10) så jag tog det säkra före det osäkra och satte mig och vilade. Då kände jag att jag även måste ha fått en smäll på handleden.. men efter lite töjande av handleden och vilande av huvudet så spelade jag vidare.

Dagen efter, smärta i handleden.. och på onsdagen också.. så jag ringer och får en tid på vårdcentralen. Röntgen visade inget. Remiss till ortopeden. Igår var jag hos ortopeden. Då kändes handleden så bra att jag funderade på att avboka. Gick ändå. Hade lite ont när han klämde och han sa att han trodde inte att det var något, men typ 10-20% risk att jag hade ett brott på båtbenet. Redan idag fick jag tid på ett sjukhus i Eskilstuna som har magnetröntgen. Kommer dit, frågas hur handen mår. Visar och berättar och han verkar i det närmaste chockad över att jag är där överhuvudtaget. Men "eftersom du är här så röntgar vi väl".

30 minuter senare har jag fått veta att båtbenet var helt av.. gips i 2-3 månader. Ingen intensiv träning så jag svettas.. inget bad.. inget volleyboll. Ingenting.

Och jag kan bara säga..

typiskt.

Inga kommentarer: