tisdag 27 januari 2009

Ett distansförhållande på distans



Fyra år, fyra månader och tio dagar. Så länge sen är det sen jag på ett charmigt (hoppas jag) och aningen blygt sätt över telefon frågade om Louise skulle ha något emot om jag kallade henne min flickvän. Den största anledningen att det skedde per telefon och att jag inte bara promenerade hem till henne är att den promenaden hade blivit 35 mil lång.. Lika lång tid har vårt förhållande hållt, och tjugo gånger längre hoppas jag att det kommer hålla. För nästan exakt ett år sedan flög hon till London och sedan vidare till Karibien för att jobba som massageterapeut på en lyxkryssare. Nio månader fick jag klara mig utan hennes kramar. Ett distansförhållande på distans. Inte igen tänkte jag! Nu sitter hon på ett flyg till Malaysia (en vild gissning är att hon flyger någonstans över Turkiet just nu). Den här gången är det med hennes tvillingsyster, och bara fem veckor, så jag ska väl stå ut. Men jag hoppas att den dagen kommer snart då jag inte behöver spendera 1000 kronor och 12 timmar på tåg per månad "bara" för att träffa henne.

[System of a Down - BYOB]

De två senaste nätterna har jag sovit sammanlagt åtta timmar. Inatt ska jag sova sju!
God natt =)

Inga kommentarer: