måndag 31 december 2007

Fira nyår?

Hur många människor idag kan se sig i spegeln och säga "Jag är glad"?

Det måste väl nästan vara mindre än hälften.. människan kan fan aldrig vara nöjd.

Vad jag undrar är då.. varför "firar" vi nyår. Att ett nytt år av "lidande" är i antågande. Eller firar vi verkligen nyår? Kan det inte vara så (för de flesta) att de helt enkelt har en anledning att supa slåss och elda upp saker? Framförallt supa. Dricka och vara glada. Glömma bekymmer.

En människa är djupt olycklig för att den väger ett par kilo för mycket. En annan för att den inte ätit mat på tre dagar. En tredje människa är djupt olycklig för att denne föddes med brunt lockigt hår när hon egentligen vill ha blont rakt hår. (men hade hon velat ha det om hon verkligen hade det?) Medan en annan är olycklig för att hon förlorat allt sitt hår på grund av cancerbehandling.

En människa är aldrig nöjd. Alla andra djur verkar till synes vara tillfreds med sin närvaro. Fågelspindelhannarna parar sig trots att de vet, eller borde veta, att de blir uppätna efter akten. Delfiner simmar runt i havet och måsar flyger runt i luften. Jag skulle vilja se en fiskmås som står framför spegeln och gråter för att den inte fick en svart stjärtfena...

Katter verkar må alldeles förträffligt och... människorna gråter.

... och super bort sina bekymmer på nyårsafton.. och valborg.. och midsommar.. och de flesta andra helgerna.

Eller är det bara så att människan firar in det nya året med förhoppningen att detta ska bli något lite bättre än det förra?

Gott nytt år allihopa.

[edit efter tolvslaget]
Jag ommmer skriva nu och jag tänker inte sudda ett enda ord. Just när jag skrev klar den meningen så suddade jag två gånger för att skriva en gunkt istället för kommateckan. Det är fusk. Men su ska veta att kjag skriver det här ganska snabbt ch ucan att titta på tangentbortdet en enda gång. Jag ser antagligen ut som en jäva szombie.. Jag känner knappt mina gingrar. fingrar. Mina kinder är borta. Jag gick just en promenad. Det var säkert kallt, men det et vet inte jag. Hur ågnmånga primille rär edet? Hmm, det verkar vara ögerghanden som är värst.. jag ser alla stavfel, men som sagt, jag tänker inte sudda en enda gång, förutom den jag gjorde i början. De.

Som sagt, jag gick just ut för att titta efter champagneglaset (jaja---...haha, jag stavade rätt!!) som jag glömde vid tolvslaget.. men det ver.. var söndersparkat.. såklar.t. Det var m,in bflickväns brevlåda också (kom iåhihåg att jag skriva er utan att titta på tangentbordet.. jag håller på att somna.. klocakan är 2.443..32.........2.32 ;) ohcoch jag är soms sagt trött, eller sa ja g det?)

I vilket safall som hgelst. Varför --.. H,,mmm, heller... eller rättare sagt, när man är på väg ut och hör en stor smäll utanför.. ska jag.. mnman automatiskt anta tt det är vför att någon spränger önder tjejens brevlåda? Nu när jag släste igenom det jag skrivit så såg ajag att ag rddan athadee... hmm.. en liten paus.. *slår mig sjlälv på kinderna..* Hmm, att jag redan hade skrviit det.

Hmm, men som sagt )tgåv ågnger( någon tyckte att det var jätteroligt att spränga sönder Lounste.. Louise brevlåda. Hade jag öppnat dörren och se4tt vilk asom gjorde det så ahade jag slagit sönder dem.. så full är jag. Jag hade sprungit efter. Slagit dem i rguyggen och sparalalkat på dem när de låg ner. Eller när jag låg ner. Såaparljklat ahade jag iaf gjoerrt! Kuk, från och med för fyra ord sen skriver jag och tittar på tangentbordet. Men jag suddar fortfarande inte om jag gör något fel. JOch jag skriver kganska snabbt! Snabbare än dig!!!!!!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA UTOM DE FUCKERS SOM JÄVLAS. DÖD ÅT ER OCH ERA MAMMOR½!""""!!!!!!

Kram till er andra.

[edit 2] Jag vet att måsar itnte har fenror! Men jag hade faktiskt druckot redan då!

Inga kommentarer: