fredag 28 december 2007

Att hinna.. Är du jultomten eller?

Hur många städer kan det finnas i världen? En miljon? Delat på 24 (timmar) blir det 40 000 städer i timmen.. det är nästan exakt en stad i sekunden..

Jag pratar om jultomten.. säg att hans knarkade renar flyger en sisådär 10km/s plus att tomten själv efter årmiljoner av övning har lärt sig att slänga ut x antal tusen klappar ur sin säck varje sekund, och till råga på allt träffa varenda skorsten i varje stad.

Till det lägger vi till att han har uppfunnit ett slags svart hål.. eller maskhål (som man kallar ett litet "kontrollerat" svart hål.. i teorin), som han har implementerat i sin säck. Då skulle det funka!

Betänk nu detta.. vi säger att nordpolens klimat har härdat tomten så till den milda grad att han inte kan dö! Sedan tar vi i beaktande att det faktiskt inte finns speciellt mycket att göra där uppe resten av året.. Vad gör tomtemor och tomtefar? Jo de gör en hel hög med ungar som faktiskt skulle kunna hjälpa till.. Det kan blir rätt så många ungar till slut. Ungar som i sin tur får ungar och som skulle kunna hjälpa till.

Helt plötsligt låter det ju helt otroligt om tomten INTE fanns...!?

Haha.
Det var kul. Jag flummar för lite nuförtiden.

http://flickr.com/photos/10099287@N08/sets/72157603443925025/
Spana in. Jag såg Justin Shandor som Elvis för ett par veckor sedan. Han var grym! Sök på Youtube så hittar du säkert ett par klipp. Han vann bland annat en Elvis-tävling i Las Vegas.

Jag köpte en Nsd Power Ball idag. På teknikmagasinet. Jag vet inte hur jag ska beskriva den.. det är en liten gyroboll som man har i handen, sedan sätter man snurr på den och det blir svinjobbigt för handleden. Precis vad mina handleder behöver. Har du klena handleder, passa på att köpa den nu när det är halva priset. Det är en hel del koordination, fingerstyrka och underarmsstyrka med, för den blir "tyngre" och tyngre ju snabbare man snurrar.

På tal om Elvis.. mycket Elvis på sistonde :)
[Elvis Presley - In The Ghetto]

Undrar om alla tomtens barn och barnbarn och barnbarns barn osv. bor på nordpolen.. någon som har lust att ta ett sattelitfoto över stället?

Om du är reggad på Flickr.com så får du gärna kommentera ett par av mina foton. Annars kan du klicka dig till MackePacke på Lunarstorm och kika på mina foton där.

Ha det gött =)

Inga kommentarer: