tisdag 18 december 2007

Den långa vägen mot färre förkylningar

Då var jag igång. Den 18:e december 2007 skaffade jag mitt första träningskort. Kommunen ger mig det för 99 kr/mån istället för 239 kr/mån. Då blev det helt plötsligt värt att ge det en chans. Hade det bara varit ett kort för Nautilus så hade jag fortfarande varit tveksam; men nu när det dessutom är inträde till badhuset, som annars hade kostar 50 kr per gång, ja då var det bara att slå till. Mitt mål är 1-2 ggr styrketräning per vecka, och minst ett simpass, alternativt någon annan form av konditionsträning.

Rubriken? Jo, det är min bestämda tro att med bättre styrka och, framförallt, kondition kommer en friskare och piggare kropp.

Och själ.

Och sno..

...

...r?

Efter det första träningspasset så känns det rätt så bra. Man fick en genomgång av de övningar som en instruktör tyckte att man skulle köra, plus en grundkurs i styrketräning. Detta var mycket mer motiverande än att bara komma dit och krångla med utrustningen och övningarna.. (nej, jag kan omöjligtvis veta detta då jag aldrig varit i den situationen... men det är en bestämd... gissning).

Armar känns möra.. benen kommer jag lägga på några kilo nästa gång och magen kommer jag ta bort ett par kilo. Sen får vi se vad som händer.

Nu gjorde min bror mig arg, så jag tänker inte skriva mer.

När jag är arg så börjar jag skriva om vad jag tycker om världen, och det tycker jag inte hör hemma i just dagens blogg. Men det kommer. Beware.

And be afraid. Be very afraid.

Dagens (och alla dagars) låttips; [Metallica - Nothing Else Matters]

Inga kommentarer: