tisdag 25 december 2007

God Jul ska du ha.

All denna stress. Besvikelse över julklappar man får och julklappar man inte får. Man blir tjock av alla julbord och alla rester. Man blir fattig av hela kalaset.

Varför?

Tror ni att det var det här Jesus hade i sinnet när han gick och föddes, blev korsfäst osv.? Jag vet inte ens vilket det var som hände på julen, men jag tror väl att han föddes?

Maria till Josef: Vi startar en tradition där man ger varandra saker och äter mat som faktiskt inte är så himla god en gång om året.
De tre vise männen till Maria: Jamen då börjar vi med att ge Jesusklappar. Han kan få mina kalsonger.

Vad ska vi äta då? Åh, där går ju en gris, undrar om vi kan hitta några fula små fiskar någonstans? Det passar nog.

Nejdå, jag gillar julen, men jag gillar inte att alla tar den så jäkla seriöst.. släpp loss, ge bort en vaskrensare till din slöfock till bror.. ja det gjorde jag ;)

Idag fyller min tjej år. Hennes tvillingsyster också. Nu bråkar de om något.
God Jul.


Ps. Vem är jultomten? Är det Jesus som har lagt på sig lite? Är det rent av Jesus pappa som ränner runt och delar ut klappar?

Inga kommentarer: